Nordic walking - jak chodzić z kijkami?

Serdecznie zapraszamy na bezpłatne zajęcia nordic walking, które odbędą się 24 lutego (piątek) o godz. 17:00 na boisku przy szkole podstawowej w Gołczy. Trening poprowadzi wykwalifikowany instruktor. Na zajęcia zabieramy pozytywną energię i kijki! Wśród uczestników zostanie rozlosowany  darmowy zestaw kijków do uprawiania nordic walking.

Zgłoszenia przyjmowane są do 22 lutego 2017r. osobiście w bibliotece w Gołczy lub telefonicznie nr 12 388 60 44.

Nordic Walking jest łatwiejszy i bardziej efektywny niż wiele innych dyscyplin – pięknych, ale z różnych powodów trudniejszych.

Marsz z kijkami – po dobrym opanowaniu techniki – uaktywnia 90% mięśni całego ciała. Dla porównania: pływanie – 65%, jogging – 60%.

Poza tym, przy nieporównywalnie mniejszym niż w innych dyscyplinach wysiłku w ciągu godziny spalisz więcej kalorii – 400kcal, podczas gdy zwykły chód pochłania 280kcal w tym samym czasie.

Nordic Walking zwiększa pobór tlenu przeciętnie o 20-58% w zależności od intensywności wbijania kijków.

Tętno wzrasta o 5-17 uderzeń na minutę, mięsień sercowy pompuje więcej krwi, dzięki czemu nasz organizm jest lepiej dotleniony. Nordic Walking poprawia sprawność układu krążenia, zmniejsza się ryzyko zawału.

Nordic Walking łączy w sobie najlepsze cechy idealnej aktywności ruchowej dla wszystkich, gdyż:

  • jest łatwy i szybki do nauczenia na poziomie podstawowym,
  • mogą go uprawiać niemal wszyscy, bez względu na wiek, wagę i wyjściowy poziom sprawności fizycznej,
  • jest możliwy do uprawiania wszędzie i w każdym czasie, w dowolnym klimacie, w dowolnym terenie, na każdej nawierzchni i przez cały rok,
  • jest 40-50% efektywniejszy niż marsz bez kijków,
  • efektywnie trenuje wszystkie mięśnie kończyn dolnych, prostowniki kończyn górnych, wzmacniając mięśnie tułowia, ramion, barków, a także brzucha.

Czy to oznacza, że marsz z kijkami jest bardziej wyczerpujący niż zwykły spacer ? Nie! Po marszu z kijkami na trasie 20 km zmęczenie nóg będzie porównywalne z tym po zwykłym spacerze na dystansie 3-4 km.

  • odciąża cały aparat ruchowy do 30%, nie pogarsza stanu obolałych stawów,
  • zwiększa mobilność górnego odcinka kręgosłupa, łagodząc napięcie mięśniowe w okolicy barków,
  • podnosi kreatywność i sprawność działania mózgu, obniża hormony stresu,
  • obniża wartości tłuszczowe krwi i LDL,
  • zapobiega cukrzycy,
  • wzmacnia kości i zmniejsza ryzyko osteoporozy,
  • jest bezpieczną formą ćwiczeń, kijki zapewniają równowagę i stabilność podczas chodu w trudnym terenie.

Ta strona WWW wykorzystuje pliki ciasteczek (ang. cookies). Korzystanie z tej strony WWW bez zmiany ustawień dotyczących akceptowania plików ciasteczek, oznacza akceptację faktu, iż będą one przechowywane na telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym abonenta lub użytkownika. Informacje na temat sposobu zmiany ww. ustawień można znaleźć w instrukcji obsługi oprogramowania jakiego użyto do wyświetlenia niniejszej strony WWW. Więcej informacji na naszej stronie tutaj.

  Akceptuję cookies z tej strony.
EU Cookie Directive Module Information