Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy
- Szczegóły
- Opublikowano: poniedziałek, 07, kwiecień 2014 19:49
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy w Gołczy
I piętro, pok. 5
Monika Krzyszkiewicz
tel. 012 388-60-03 wew. 117
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. 2015 poz. 388)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. 2011 nr 220 poz. 1306 z późn. zm.)
- Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2013 poz. 267 z późn. zm.)
Wymagane dokumenty:
- Dowód osobisty.
- Wypełniony formularz „Zgłoszenie pobytu stałego” bądź „Zgłoszenie pobytu czasowego”.
- Potwierdzenie faktu pobytu w lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie wyrażone w formie podpisu dysponenta lokalu lub budynku, złożone w urzędzie na w/w. formularzu.
- Przedłożenie dokumentu stanowiącego o prawie do dysponowania mieszkaniem (np. akt własności, wypis z rejestru ksiąg wieczystych, umowa najmu lokalu, itp.).
Opłaty:
Od czynności meldunkowych opłaty skarbowej nie pobiera się.
17 zł - za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku jeśli osoba działa przez pełnomocnika).
Termin załatwienia sprawy:
Bez zbędnej zwłoki.
Wydanie decyzji w sprawach meldunkowych – 1 miesiąc, a sprawy szczególnie skomplikowanej – 2 miesiące.
Tryb odwoławczy:
Odmowa zameldowania następuje w drodze decyzji, na które przysługuje odwołanie. Odwołanie wnosi się do Wojewody Małopolskiego w Krakowie w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Uwagi:
- Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany wykonywać obowiązek meldunkowy najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia.
- Za osobę niepełnoletnią obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
- Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem po okazaniu do wglądu przez pełnomocnika jego dowodu osobistego lub paszportu.
- Jeżeli dane zgłoszone do zameldowania budzą wątpliwości o zameldowaniu rozstrzyga organ gminy w drodze decyzji administracyjnej.
- Organ dokonujący zameldowania na pobyt stały wydaje z urzędu osobie zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały, natomiast przy zameldowaniu na pobyt czasowy, zaświadczenie wydaje się na wniosek osoby.
- Zameldowanie w nowym miejscu pobytu stałego i czasowego oznacza wymeldowanie z poprzednich miejsc pobytu w przypadku gdy wcześniej nie nastąpiło wymeldowanie z tych miejsc.
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych >>> pobierz
Zgłoszenie pobytu stałego >>>pobierz
Zgłoszenie pobytu czasowego >>>pobierz
Karta sprawy >>>pobierz